Ben aldırma operasyonu

20 Temmuz 2013 Cumartesi

Cerrahi Yöntemlerle Ben Aldırma

Cerrahi Yöntemlerle Ben Aldırma
                Lazerle ben tedavisi yanında benlerin alınmasında cerrahi müdahaleler de yapılmaktadır. Bu müdahalelerde lazer tedavilerinde uygulanmayan lokal anestezi yöntemi uygulanmaktadır. Bunun için küçük iğneler kullanılmaktadır. Bu iğnelerle benin etrafı uyuşturulmaktadır. Cerrahi yöntemde neşter kullanılmaktadır. Neşterin can yakıcı etkisi böylece giderilmekte ve uyuşturulmaktadır. Bu maddenin belli bir miktarda uygulanması gerekmektedir. Çok az olduğunda can acısına neden olmaktadır. Çok fazla olduğunda ise tedaviden çok uzun süre sonra uyuşukluk devam etmektedir. Uyuşukluktan dolayı bazı zararlar verilebilmektedir. Çünkü bölge hissedilmez, dolayısıyla alınan darbeler de hissedilmez.

                Uyuşturulduktan sonra benin etrafından elips şeklinde çıkarılarak ben aldırma işlemi gerçekleştirilir  ve benin hiçbir parçası deride bırakılmaz. Ben düzgün bir biçimde alındığında, patolojik inceleme de yapılabilmektedir. Bu inceleme ile kanser olup olmadığı da kolaylıkla anlaşılmaktadır. Kanser riski varsa da diğer benler incelenir ve kişiye geniş çaplı bir tedavi uygulanır. Ben alındıktan sonra orya küçük çapta ve iz kalmayacak biçimde dikiş atılır. Bu dikiş uzmanlar tarafından atılmalıdır. Aksi takdirde iz kalma olasılığı daha yüksektir. Tedaviden sonra küçük de olsa iz kalmaktadır fakat dikkat çekmeyen biz izdir. Müdahale yapıldıktan sonra gazlı bez ile pansuman yapılır ve kişi günlük işlerine geri döner. Çünkü günlük yaşamı etkilemeyen bir operasyondur. Güvenle tercih edilebilir ve bir uzman tarafından yapıldığı sürece hiçbir zararı ya da olumsuz tepkimesi olmamaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder